Vanlige spørsmål
1. Hvordan booker jeg opplevelsen?
Klikk på “Book din opplevelse”. Her oppgir du ditt verdibevisnummer og du vil da få tilgang til all nødvendig bookinginformasjon, inkludert tilgjengelige datoer og tidspunkter for booking. Følg veiledningen stegvis og fyll inn nødvendig informasjon underveis til bookingen er bekreftet.
Booking må gjøres innen gyldighetstiden, og så lenge opplevelsen er i sesong. Gyldighetstiden står på elektronisk verdibevis.
2. Må jeg booke tid når jeg kjøper opplevelsen?
Nei, mottaker kan selv booke dato for gjennomføring ved å gå til “Book din opplevelse”. Du kan også booke på vegne av noen andre, dersom du ønsker det. Selve bookingen foregår uansett etter fullført kjøp.
Kravet er kun at opplevelsen må bookes innenfor gyldighetstiden og sesong. Gyldighetstiden står på elektronisk verdibevis.
3. Når kan opplevelsen gjennomføres?
Opplevelsene kan gjennomføres på utvalgte datoer innenfor sesongen, som er mai-september. Tilgjengelige datoer får man ved å gå til “Book din opplevelse”.
Er du avhengig av å vite om en spesiell dato er ledig før du kjøper? Ta kontakt med support.
4. Hva er frist for booking?
Opplevelsen må bookes innen gyldighetstiden. Er du sent ute? Ta kontakt med support så hjelper vi deg å booke før gyldighetstiden går ut.
Gyldighetstiden står på elektronisk verdibevis.
5. Kan jeg kansellere bookingen min?
Dersom du ønsker å kansellere bookingen din, kan dette gjøres inntil 60 dager før gjennomføringsdatoen. Bookinger er bindende, og kan ikke kanselleres dersom det er mindre enn 60 dager igjen til gjennomføringsdatoen.
Ønsker du å kansellere bookingen din innenfor denne perioden, kan dette gjøres ved å klikke på “Kanseller booking”.
6. Kan jeg bytte dato og sted for gjennomføring?
Dersom det er mer enn 60 dager til gjennomføringsdatoen din, kan du kansellere bookingen din og booke deg inn på en ny dato eller en annen lokasjon. Da booker du på samme måte som du gjorde første gang.
Dersom det er mindre enn 60 dager til gjennomføringsdatoen din, er det dessverre ikke mulig å bytte/kansellere bookingen din.
7. Hva er aldersgrensen for å gjennomføre opplevelsene?
Dersom du eller den du booker for ønsker å kjøre selv, er aldersgrensen på alle våre kjøreopplevelser 18 år. Man må også ha gyldig gavekort for å kunne gjennomføre kjøreopplevelsene som sjåfør.
Dersom man ønsker å gjennomføre opplevelsen som passasjer, er vår nedre aldersgrense 10 år. Kjøringen vil da gjennomføres av en erfaren instruktør.
8. Kan jeg ha med en venn/familiemedlem i bilen mens jeg kjører?
Nei. Bilene våre har kun to seter, og et av setene er forbeholdt instruktøren. Man får ikke gjennomføre noen kjøringer uten instruktøren i bilen.
9. Kan jeg angre kjøpet mitt?
Vi har 14 dagers åpent kjøp, så du kan benytte angreretten inntil 14 dager etter gjennomført kjøp. Dette forutsetter at verdibeviset ikke er brukt eller booket.
Ta kontakt med support så hjelper vi deg.
10. Kan jeg utsette gyldigheten på gavekortet?
Våre gavekort har en gyldighet på 365 dager fra kjøpsdatoen og vi utsetter ikke gyldigheten på gavekortet.
Du kan lese mer om dette under Gyldighetstid i våre kjøpsvilkår.
11. Kan gavekortet forlenges mot en kostnad?
Våre gavekort har en gyldighet på 365 dager fra kjøpsdatoen, og vi utsetter ikke gyldigheten på gavekortet.
12. Hvordan handler jeg?
Samle produktene du ønsker å kjøpe ved å klikke på “Legg i handlevogn” på produktsiden. Da legger vi produktet i din handlevogn til høyre på menyen. Når du er klar til å betale, klikker du på “Handlevogn” til høyre på menyen og fortsetter deretter til kassen. Der følger du steg for steg og betaler helt til slutt. Når du har betalt så kommer du til kvitteringssiden hvor du har mulighet til å skrive en personlig hilsen.
Du mottar kvittering og verdibevis på mail like etter at kjøpet er gjennomført.